Hola a tots i benviguts de nou, en aquesta entrada del blog faré un comentari sobre La Guerra del Francès, que previament hem treballat a classe.
Per a poder comentar aquesta guerra n´hem de tenir un rerefons de que va desembocar a que aquesta esclatés. Previament a que la guerra s'inicies Napoleó havia ocupat Espanya ja que ell en aquell moment estava duent a terme varies conquestes ja que perseguia l'ideal d'obtindre un gran imperi. El fet de que Espanya estigues ocupada pels francesos evidentment va causar un fort malestar a la població, d'aquesta manera el poble va iniciar una serie de revoltes populars contra l'ocupació de l'exèrcit francès que van desembocar finalment en la guerra.
A l'inici de la guerra ja que Napoleó va veure que el poble persistia amb les revoltes va decidir passar a fer una contraofensiva. D'aquesta manera Napoleó va enviar un altre contingent militar que va vèncer les resistències sense contemplacions, en la meva opinió crec que el fet de que aquest exèrcit fos tan imaparable es deu a que aquell mateix any l'imperi de Napoleó va aconseguir extendre arreu el seu domini, fet que els va encoratjar notablement.
Napoleó en aquell moment que semblava el punt àlgid de les seves conquestes va decidir anexionar Catalunya, dividir-la en quatre parts i conseqüentment ocupar-la amb diversos funcionaris per a fer l'organització d'aquesta a l'estil francès. Napoleó arribat a aquest punt es veia imparable i va cometre l'error de centrar-se en Russia i intentar conquerir-la quan a Espanya hi havia una guerra lliurant-se. Aquest fet va provocar que l'exercit francès patis certes derrotes, penso que en aquest cas l'imperi de Napoleó ens serveix de clar exemple de que quan un imperi és molt gran conseqüentment es torna molt difícil de controlar i en aquest moment és quan cau.
Els Espanyols veient que l'imperi de Napoleó tenia un taló d'Aquiles, encoratjats van contraatacar juntament amb les tropes britàniques, aquest fet va revertir totalment la situació que va agafar a Napoleó per sorpresa, i arran de la victoria de Los Arapiles l'exèrcit francès es va veure pràcticament derrotat així que Napoleó completament acorralat a aquest punt va decidir enretirar les tropes que ocupaven Espanya i la monarquia de Ferran VII va quedar restaurada.
A nivell social i polític com tota guerra va provocar un empitjorament de les condicions de vida, sobretot les del poble ja que en una guerra els civils són els que en pateixen les conseqüències més directes sempre. Els anomenats Afrancesats van jugar el paper de voler reinstaurar el règim de Josep I i van fer una forta oposició a Ferran VII ja que la seva ideologia era contrària a la d'aquest.
Arran d'aquest fet tres grups socials van manifestar la seva opinió, el clergat i la noblesa van associar l'oposició al restabliment de l'absolutisme, mentre el sector de reformistes moderats pensaven que el rei havia de donar suport a un programa de reformes dins l'Antic Règim. I finalment els liberals volien un canvi definitiu que acabes d'una per totes amb l'absolutisme.
Cal destacar que la guerra va deixar Espanya sumida en un deute econòmic sever i inassumible.
Finalment, en la meva opinió, penso que la guerra del francès va servir a Espanya per a imposar-se en front de l'exèrcit de Napoleó que es creía invencible i defensar la seva dignitat, d'altra banda penso que aquesta guerra també va provocar que les idees revolucionaries franceses entressin a Espanya i juntament amb la crisi que van deixar els costos de la guerra això va sacsejar la economia i política a Espanya fent que naixessin noves ideologies.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada