Era democràtic el sistema de la Restauració?

Hola, i benvinguts a una nova entrada del blog, en aquesta entrada parlaré del si era, o no, democràtic el sistema de la restauració.

Desprès d’haver estudiat la Restauració Borbònica i veure el seu sistema democràtic i el funcionament amb el que es duia a terme les eleccions,  la majoria de factors indiquen que el seu sistema no era gens democràtic. Sinó una màscara que cobria la corrupció i el gran frau electoral que succeïa i falsejava la voluntat popular.

Hi ha nombroses tècniques que utilitzaven per a corrompre els resultats electorals que són mostra de com realment aquest sistema no era democràtic.

Un exemple és el caciquisme, on una persona amb força influència damunt la resta de la població, el cacic, utilitzava aquesta influencia per a manipular l’elecció de la població per a que aquests triessin el candidat que fos convenient en el moment. Clarament a cap democràcia plena hi ha figures que manipulin el vot de la població o la coaccionin per a votar beneficiant els seus interessos.

A més dels cacics hi havia altres tècniques per a corrompre els resultats, com per exemple manipular directament el cens, incloent persones mortes, o impedint a la població votar. Altres formes de fer-ho podien ser a traves de comprar vots o afegir-ne de falsos a la urna, o com he mencionat abans fent servir la coacció i les amenaces contra l’electorat.

En conclusió cap sistema democràtic és fraudulent, adultera els resultats en funció dels seus beneficis i utilitza les amenaces la coacció o la manipulació per aconseguir els resultats electorals desitjats és democràtic, per tant el sistema de la Restauració no era Democràtic.



Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

El franquisme i la repressió