Entrades

S'estan mostrant les entrades d'aquesta data: maig, 2020

El franquisme i la repressió

En aquesta entrada us parlaré de la repressió franquista, i com va afectar a la població, en especial a Catalunya. Un cop acabada la guerra i amb la creació del nou ordre totalitari es va iniciar una etapa marcada pel franquisme i una repressió molt severa contra els vençuts. La repressió franquista tenia com a objectiu poder posar fi a tots els moviments i ideologies que havien defensat la república en un cert moment, d’aquesta manera Franco podia assegurar-se una estabilitat completa al poder. La repressió franquista va ser una etapa llarga i marcada per la por ja que el regim franquista utilitzava la imposició de càstigs com a mitjà per a impartir exemple. Aquests càstigs consistien en empresonaments, tortures i execucions entre d’altres mètodes, i van garantir la submissió al regim per part de la població, ja que aquesta va romandre en silenci per por.  Amb la població sota silenci va ser molt fàcil per al nou règim prendre el poder de tot l’estat, d’aquesta manera es va...