Entrades

S'estan mostrant les entrades d'aquesta data: novembre, 2019

Era democràtic el sistema de la Restauració?

Hola, i benvinguts a una nova entrada del blog, en aquesta entrada parlaré del si era, o no, democràtic el sistema de la restauració. Desprès d’haver estudiat la Restauració Borbònica i veure el seu sistema democràtic i el funcionament amb el que es duia a terme les eleccions,  la majoria de factors indiquen que el seu sistema no era gens democràtic. Sinó una màscara que cobria la corrupció i el gran frau electoral que succeïa i falsejava la voluntat popular. Hi ha nombroses tècniques que utilitzaven per a corrompre els resultats electorals que són mostra de com realment aquest sistema no era democràtic. Un exemple és el caciquisme, on una persona amb força influència damunt la resta de la població, el cacic, utilitzava aquesta influencia per a manipular l’elecció de la població per a que aquests triessin el candidat que fos convenient en el moment. Clarament a cap democràcia plena hi ha figures que manipulin el vot de la població o la coaccionin per a votar benef...