Entrades

S'estan mostrant les entrades d'aquesta data: gener, 2020

La crisi del 1917

Benvinguts de nou al meu blog, en aquesta entrada explicaré per quins motius la revolta de 1917 no va poder enderrocar el sistema de la Restauració però tot i així va poder fer que el sistema del bipartidisme entres en crisi.  La crisi de 1917 va mobilitzar tres grans sectors de la societat, el militar, el polític i l’obrer, un dels motius pels quals penso que la revolta de 1917 va fracasasar es precisament pel fet de que els 3 diferents sectors no perseguien un front comú, això va provocar que la revolta es dissipes i no va poder enderrocar el sistema. La segona causa per la qual penso que no va tenir prou força per a acabar amb el sistema de la Restauració va ser la por que es va acabar generant a una imminent revolució social, l’exercit i la burgesia van veure com la revolta estava portant a la societat a l’anarquia i això va fer que retrocedissin i cessessin el seu suport a la revolta i passessin a donar aquest suport a la monarquia. El tercer motiu pel qual penso ...