Entrades

S'estan mostrant les entrades d'aquesta data: març, 2020

L'enfrontament intern del bàndol Republicà.

En l’entrada següent us exposaré les dues posicions que es van crear dins el bàndol Republicà durant la guerra i justificaré segons el meu criteri quina posició des del punt de vista ideològic i bèl·lic i hagués estat la més adient per tal de guanyar el conflicte civil. Dins del bàndol Republicà van aparèixer dues formes de plantejament i tàctica per a guanyar la guerra, la primera consistia en iniciar una revolució per a desprès poder guanyar la guerra, aquesta opció va ser per un sector de Republicans majoritàriament anarquistes, comunistes de POUM i par de la UGT, ells defensaven que iniciar una gran mobilització popular contra el feixisme a traves de transformacions revolucionaries ajudaria guanyar la guerra. D’altra banda però va sorgir un altre sector format per republicans socialistes i comunistes (PCE), que tot i acceptar la necessitat d’una revolució a nivell social i certs canvis, pensaven que per a poder-ho produir era necessari centrar-se en guanyar la guerra primer, e...